Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

Tarifeler sonrası ilk kez oluyor! Trump ile Şi arasında flaş görüşme

ABD Başkanı Donald Trump ve Çin Devlet Başkanı Şi Cinping, iki ülke arasında karşılıklı tarife artışlarıyla tırmanan ticaret geriliminin ardından ilk kez telefonda görüştü. NE OLMUŞTU? ABD Başkanı Donald Trump, 2 Nisan’da açıkladığı ek gümrük …

TSKB ve EBRD arasında 75 milyon Euro’luk kredi anlaşması

TSKB ve EBRD arasında 75 milyon Euro’luk kredi anlaşması

Tayvan yıllık enflasyonunda gerileme

Tayvan’da yıllık enflasyon oranı Mayıs 2025’te yüzde 1,55’e gerileyerek son dört yılın en düşük seviyesine indi. Nisan ayında bu oran yüzde 2,03 olarak ölçülmüştü. Tayvan İstatistik Dairesi tarafından yayımlanan verilere göre, fiyat artışlarındaki …

Şimşek ekibiyle sporcuların peşine düştü: 5,3 milyar TL

Hazine ve Maliye Bakanlığı, ‘kayıt dışı ekonomiyle mücadele’ programı kapsamında denetimlerini sürdürüyor. Bu kez mercek altında profesyonel sporcular vardı. Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı (VDK) ve Risk Analiz Merkezi tarafından, spor dünyasındaki …

Otoyol ücretleri artık otomatik zamlanacak!

Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre Karayolları Genel Müdürlüğü otoyol geçiş ücretleri ile ilgili değişikliği duyurdu. Karar 1 Ocak 2026’dan itibaren geçerli olacak ve her sene Yeniden Değerleme Oranı (YDO) kadar otomatik olarak artırılacak.

Merkez bankaları, dolara karşı atağa geçtiler, kasalarını böyle doldurdular

Dünya genelinde merkez bankaları, altın alımlarında rekor seviyelere ulaşarak küresel piyasaların dikkatini çekiyor. Bloomberg ve Goldman Sachs verilerine göre, merkez bankaları her ay yaklaşık 80 ton altın satın alıyor; bu da cari fiyatlarla aylık …