WhatsApp kullanıcıları dikkat: Reklamlı dönem resmen başladı

WhatsApp Reklamları Kullanıcılarla Buluştu!

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam gösterimini son güncellemeyle birlikte hayata geçirdi. Yeni sistemde, “Durum Reklamları” adı verilen özellik devreye girdi. Kullanıcılar artık durumlar arasında gezinirken sponsorlu içeriklerle karşılaşıyor. Reklamlar, üzerinde açıkça belirtilen “Reklam” etiketi sayesinde diğer içeriklerden kolayca ayırt edilebiliyor.

Başka bir yenilik ise “Öne Çıkan Kanallar” özelliği oldu. Artık bazı hesaplar “sponsorlu” ibaresiyle kanal sekmesinde daha üst sıralarda listeleniyor. Bu sayede markalar ve içerik üreticileri daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde ediyor.

Reklam deneyimini şeffaf hale getirmek amacıyla WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adlı yeni bir özellik de kullanıcıların hizmetine sundu. Kullanıcılar, hangi reklamları ne zaman gördüklerini, hangi markaların reklam gösterdiğini detaylı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca bu bilgiler ZIP dosyası olarak indirilebilecek ve isteyen kullanıcılar her ay otomatik rapor oluşturabilecek.

Kullanıcı Gizliliği Ön Planda

WhatsApp, reklamların sadece “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceğini vurgularken, özel mesajlar ve aramaların reklamlarla kesintiye uğramayacağını belirtti. Tüm birebir ve grup sohbetler de uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Hedefli reklamlar için sadece kullanıcıların şehir, ülke, uygulama dili, takip ettiği kanallar ve önceki reklam etkileşimleri gibi sınırlı bilgiler kullanılacak. Kullanıcılar, hesaplarını Meta’nın “Hesaplar Merkezi” ile eşleştirerek daha kişiselleştirilmiş reklam tercihlerini etkinleştirebilecek.

Belirli Kullanıcılara Açık

Yeni reklam özellikleri şu an için sadece belirli beta kullanıcılarıyla test ediliyor. WhatsApp, reklam sistemini aşamalı olarak tüm kullanıcılara sunmayı ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda geliştirmeyi planlıyor.

Related Posts

Yeni Apple Pencil havada bile çalışacak

Apple, geleceğin dijital kalem teknolojisi için önemli bir adım attı.

Grok’un hakaret ve küfür içerikli paylaşımları tüm dünyada eleştiri konusu oldu

ABD’li iş insanı Elon Musk’ın sahibi olduğu xAI tarafından geliştirilen sohbet robotu Grok’un kullanıcılara hakaret içerikli yanıtlar vermesi tüm dünyada yankılanmaya devam ediyor. xAI tarafından geliştirilen sohbet robotu Grok, yeni geliştirilen algoritması sonrasında kullanıcıların sorularına dini, kültürel ve siyasi bağlamda ağır hakaret içeren yanıtlarla karşılık verdi. Grok’tan önce Microsoft tarafından geliştirilen Tay ve Meta tarafından geliştirilen BlenderBot 3 de sosyal medya kullanıcılarına ırkçı ifadelerle yanıtlar vermişti.

Nvidia, Apple’ı geride bıraktı: 4 trilyon dolar sınırına ulaştı

Yapay zekâ çiplerine olan yoğun talep Nvidia’yı rekor üstüne rekor kırmaya taşıyor. Şirketin piyasa değeri geçtiğimiz Perşembe günü gün içi işlemlerde 3.92 trilyon dolara ulaşarak tarihî bir eşiğe geldi.

Musk’ın yapay zekası Grok, aşırı sağcı yanıtlarıyla gündemde

Elon Musk’ın sahibi olduğu yapay zekâ aracı Grok, son güncellemelerin ardından verdiği tartışmalı yanıtlarla yeniden gündeme geldi. Grok’un antisemitik söylemleri ve aşırı sağcı ifadeleri hem kullanıcılar hem de uzmanlar tarafından tepkiyle karşılandı.

Ağaç ölümlerinin üstündeki sis bulutu kalktı: Bilim adamların şoke eden keşif

Tropik bölgelerde ağaç ölümleri tehlikeli bir hızla artarken, doğa bilimciler şimdiye dek göz ardı edilen bir tehdide dikkat çekiyor: Kısa süreli ama yıkıcı gök gürültülü fırtınalar. Cary Institute of Ecosystem Studies’tan orman ekoloğu Evan Gora’nın …

Pinwheel’dan çocuklar için akıllı saat hamlesi

ABD merkezli çocuk teknolojileri firması Pinwheel, 7 ila 14 yaş arası çocuklara özel geliştirdiği akıllı saatini piyasaya sürdü. Sosyal medya ve internet erişimi bulunmayan bu cihaz, güvenli iletişim için ebeveyn kontrol araçları, GPS takibi, kamera …